Joulu on mennyt ihanasti leväten ja läheisten seurasta nauttien. Joulun Juhlan aloitimme katselemalla Joulurauhan Julistuksen televisiosta. Hyvää jouluruokaa on tietenkin syöty, pienillä lahjoilla toisiamme ilahdutettu-mutta ennen muuta hyvillä mielin  levätty ja nautittu uuden kodin rauhasta.

Tänä jouluna on tullut kuunneltua paljon musikkia . Olemme soitelleet levyltä joululauluja ja katselleet  konsertteja televisiosta.Olen myös nauttinut kauniista Suvi Teräsniskan laulusta. Suvin  levyn sain lahjaksi pojaltani.Sitten katselimme Roiston kanssa Vesku-elokuvan ja pitihän minun  kuunnella heti elokuvan jälkeen Loirin/Leino levytkin .

Ollaan katseltu myös  kaksistaan Sydämen Asialla ensimmäistä tuotantokautta. Saatiin 1. ja 2. kausi lahjaksi. Mehän tykätään kovasti sarjasta, mutta olemme innostuneet yhdessä sitä seuraamaan vasta nyt kun on viimeinen tuotantokausi menossa. Käsitöitä en ole juurikaan tehnyt vaan olen nauttinut musiikista yms. laiskana sohvalla loikoillen. Päiväunetkin olen muistanut  joka päivä ottaa.



Tyttäreni  muisti minua aivan ihanasti Ilun käsityökirjalla.Kirjassa onkin innostavia ohjeita, joita tulen varmaan tekemään.

Johtuen muutttokiireistä käsityölahjoja tuli tehtyä tosi vähän. Kolmet sukat tein kuitenkin lahjoiksi ..


 

äidilleni..



pojalleni ja ..



..pojan tyttöystävälle. Laitoin nyt kuvat vielä kerrran tähänkin, vaikka olen sukat jo aiemmin blogissani esitellyt.

Ennen joulua "Iltapuhteilla" täydensin lasten "Kun Olin Pieni"- kirjoja, jotka on silloin aikonaan tullut vähän huonosti täytettyä. Onneksi meillä on lapsista pieninä tosi paljon kuvia.

Ilokseni huomasin, että kuvia on  paitsi paljon juhlahetkistä niitä on myös paljon arjen touhuista ja leikeistä. Tehtävä on ollut mukava-monta hyvää muistoa on tullut esiin mielen sopukoista, mutta muistan kyllä vielä elävästi senkin kuinka rättiväsyneitä valvomisesta yms. me pienten lasten vanhemmat väliin olimme.Tyttären kirja minulla on vielä vähän kesken, mutta pojan sain valmiiksi ja käärinkin sen joulupakettiin. Poikahan tykkäsi kovasti kuin myös hänen tyttöystävänsäkin.Kyllä sitä kirjaa  on nyt selattu ja tutkittu moneen kertaan.Tytär saa kirjansa viimeistään tammikuussa syntymäpäivänään.

Aattonaatona paukkui vielä -30 asteen pakkanen, mutta sitten onneksi ilmat lauhtuivat mukaviksi pakkaskeliksi ja pääsin sekä Joulu -että Tapaninpäivän iltoina  "kinkunsulattelu" -lenkille.

Asuinalueellamme on paljon uudehkoja kauniita omakoti -ja rivitaloja ja....

..kävelyretkillläni olen erityisesti ihaillut kauniita jouluvaloja talojen ikkunoilla ja pihoissa.

Tämä kaunis pikkumänty meidän keittiön ikkunan alla on ristitty joulumännyksi ja ajattelin, että jos siihen ensi jouluna laitettaisiin jouluvalot.



Tässä on oma kotiovi. Kaunis lyhty on pojan tyttöystävän minulle ostama joulu/tupaantuliaislahja.

Kuusi kimmeltää kauniina ja juhla vaan tuntuu  jatkuvan kun Roistoki vielä lomailee.



Hyvää vuoden viimeistä viikkoa !

t. Seijasisko