Sukkasatohan on kestänyt jo viikon. Minä olen saanut Perunalaariin tehtyä yhdet Sammakkorinssisukat  ja yhdet  miesten perussukat.



Sammakkorinssithän on oma mallini, jonka ohje löytyy TÄÄLTÄ. Kyselty on viimeksi sitä, että miten nappisilmät kestävät pesun? Olenkin saanut vastauksen siskontyttäreltä, jonka lapsille olen sammakkorinssejä tehnyt ja hänen mukaansa silmät kestävät  hyvin tavallisen konepesun. Olen tosin ostanut silmiä  vain Sinooperistä eli ihan varma en ole pesun suhteen esim.Tiimarista ostetuista silmistä. Silmiksihän käy toki myös tavalliset napit tai kirjaillut  silmät. Tärkeää on kiinnittää nappisilmät hyvin sukkiin etteivät ne irtoa ja eksy siten lapsen suuhun. Minua on myös pyydetty suunnittelemaan aikuisen Sammakkorinssit. Ehkä Sukkasadonaikana vielä sellaiset kehittelen.



Nämä beiget miesten  perusukat ovat 7-veljestä ja olen  tehnyt ne 3 oikein 1 nurin neuloksella. Laitan sukat  huomenna postiin kohti Turkua ja ne menevät TYKS:iin  Sukkiskampanjaan, jossa kerätään sukkia syöpäpotilaille. Viimekevään sytomyssyilyn Turun puuhanaiset Piiku
ja Susu perustivat  tempauksen kun syöpäosaston osastonhoitaja oli Turussa sanonut heille seuraavaa: Joissakin hoidoissa ikävänä sivuvaikutuksena ovat neuropatia-oireet: jalat pistelevät, puutuvat ja ääreisverenkierto heikkenee, ja jalkoja palelee.Olen itse tehnyt joillekin potilaille sukkia, jotta heidän olonsa helpottuisi, mutta yhden ihmisen kädet eivät riitä kaikille. " Lisää Tyks:n  Sukkiskampanjasta TÄÄLLÄ.



Lopuksi mukava uutinen koskien sytomyssyilyä eli postista hain tänään lankapaketin, jossa oli
..

..1200 grammaa ihanaa sytomyssylankaa Oulu keräykseen. Tämä lankalahjoitusen takana ovat samat yllä mainitsemani Turkulaiset hyväntekijät eli Susu ja Piiku. Susulla  on Lanka-ja käsityöliike  Anjalin Salon keskustassa ja suurin osa langoista on TEETEE:n lahjoittamaa hyväntekeväisyyslankaa ja loput muutama ihana  lankakerä on sitten valittu Susun kaupan hyllyltä . Ootte ihania Susu ja Piiku . Paljon kiitoksia langoista. Langat jaetaan ahkerimmille tekijöille ja joka kerastä syntyy sytomyssy OYS:n keräykseen.

Tässäpä  tärkeimmät  uutiseni  tälläkertaa.

Mukavaa loppuviikkoa!

t. Seijasisko