Revontulihuivin teko tökki minulla todella paljon. Pakko tunnustaa etten päässyt alkua pidemmälle. Mielestäni ymmärsin kyllä ohjeet..tosin mm. lisäysten kanssa oli vähän ongelmia. Ihmettelin miten saan silmukan siististi lisättyä jos lisäys kohdassa on edellisellä kierrokselle langankierto!?Sitten oli vaikeuksia saada silmukoita täsmäämäään. Huivinteko stressas niin paljon, että jätin tyon kokonaan sivuun. Aion sitä kyllä yrittää tehdä uudelleen joskus myöhemmin.

Vaihdoikin sitten huivin teon lapasten tekoon ja nyt taas nautin luomisen ilosta ja kirjoneulelapaset edistyvät hiljalleen. Olen tekemässä Sata kansanomaista kuviokudinmallia kirjasta ohjetta nro 89 eli Rovaniemi lapasia. Minusta oli luontevaa aloittaa tuolla mallilla, koska ole syntynyt Rovaniemella ja asuin siellä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Malli on myös kaunis. Lankana minulla on musta ja luonnonvalkoinen Nalle-lanka.



Koska malli on pituudeltaan aika iso ..aloitin lapasen teon vasta 24. kierrokselta ja nayttää nyt siltä , että siltikin tulle ihan sopiva vantus pieneen naisen käteen.


Tässä nurjaa puolta.

Liityin myös Sata Kansanomista Kuviokudinmallia: Tuhannen Tumpun tempaukseen.



Sieltä sain heti hyviä vinkkejä kirjan lapasten tekoon.

Hyvää sunnuntaipäivää toivoo Seijasisko

EDIT  klo 22.45
Tiedoksi muillekkin , että olen käynyt AnneM kanssa valaisevan sähköpostikeskustelun ja taidan nyt ymmärtää miksi huivin teko oli minulle niin hankalaa. Aion yrittää uudestaan huivin tekoa myöhemmin. Lämpimät kiitokset Annelle!!! Seijasisko