Lauantain juhlat olivat ihanat  ja miksipä ei, kun saa tavata kerralla niin monta hyvää vanhaa kunnon ystävää!!!

Tarjoilut mm. lohikeittoineen, Lapinrieskoineen, hillakermakakkuineen, iltapalasalaatteineen ja makkaroineen onnistuivat oikein kivasti. Mies keitti maukkaan lohikeiton ja grillasi makkaraa ja minä huolehdin muusta ruoka- ja leipomispuolesta. Juomana oli viinejä, olutta ja siideriä.



Oulun kauppahallista löysin tämän kesän ensimmäisiä hilloja hintaan 15.90 kilo.  Pohjan tein itse ja täytin kivettömällä lakkahillolla+kermavaahdolla. Olen todennut parhaaksi tavaksi kostuttaa täytekakku vaniljasokerilla maustetulla maidolla, mutta  koska piti tehdä hyla-kakku ja nyt olin unohtanut ostaa hyla-maitoa niin tein niinkuin äitini ennen eli keitin kakun kostukkeeksi sokerivettä. Toimiihan sekin ihan hyvin. Päälle laitoin puoli kiloa hilloja, hyytelösokeriliemen ja kermavaahtoa.



Tässä sitten pakollinen kakunkorkkauskuva.



Ilma  oli aivan ihana , aurinkoinen ja lämmin. Minun ainoassa kukkapenkissäni kukkivat
viimein  liljat..


 
ja pionitkin (tasan kaksi kukkaa ;)) ovat aukaisemmaasa nuppujaan. Kukinta on pariviikkoa myöhässä, mutta kukkivatpa juuri sopivasti juhlieni aikaan.




Tälläisen kivan idean koristella pihapöytiä tuikuin ja orvokein nappasin tämä keväänä eräistä tämän kevään yo-juhlista. Toimivat samalla liinan painona.



Sain ihania lahjoja ja kukkia  mm. minun huonoja jalkoja muistettiin  voitein, jalkahoidoin..



ja ihanin Aino-töppösin. Näitä ei kuulemma saa antaa lahjaksi alle viisikymppiseille.;)



Tämä pieni "kivihalaus" lämmitti minun mieltäni jotenkin erityisesti. Se on tervehdys kahden lapsuudenystäväni  87-vuotiaalta äidiltä.



Eräs ystäväni toi lisäksi minulle vanhan käsityökoppansa lankoineen kun hänellä ei enää tule tehtyä käsitöitä. Kiitos, kiitos-enköhän minä näistä ajan kanssa saa jotakin aikaseksi. Joukossa oli myös aivan ihana jouluinen ristipistotyö lankoineen. En ole ikinä tehnyt ristipistotyötä, mutta voishan sitäkin lajia kokeilla.

Kyllä meillä oli hauskaa ja naurettiin varsinkin kaikkia vanhoja nuoruudentoilauksia muistellessa.

Kaikenlaisten  kiireiden vuoksi käsityöt ovat jääneet vähemmälle - mutta nyt helpottaa ja pääsen taas rentoutumaan rakkaan harrastuksen parissa. Viikon sisällä tulee sitten uutta neulepostausta.

Mukavaa kesäviikkoa kaikille.

Toivoo Seijasisko

PS.
Kiitos kaikille Teille rakkaat Ystäväni, että otitte kutsun vastaan ja saimme viettää hienon iltapäivän/illan/yön yhdessä ja ennenkaikkea kiitos kaikille teille vuosikymmeniä kestäneestä Ystävyydestä.  Kuvia laitan tulemaan kaikille teille myöhemmin. Tapaamisiin Seija