Tämä vuosi tulee olemaan minulle aivan erityinen ystävyyden vuosi. Heinäkuun lopulla olen järjestämässä juhlia kodissani niille vanhoille hyville ystävilleni, joihin on säilynyt yhteys kaikki nämä vuodet. He ovat myös niitä ihmisiä, jotka olisin 20-vuotta sitten  kutsunut häihimme.(napinaa olen kuullutkin siitä jälkikäteen):), jos emme olisi päättäneet  pitää kuitenkin ihan pienet häät lähimpien sukulaisten kesken.
Haaveissa olisi myös tavata pitkästä aikaa tsekkiläisen ystäväni Danan kanssa.
Elokuun lopulla minulla on myös  tapaaminen lapsuuden ystävien kanssa  lapsuuteni maisemissa eli Rovaniemellä Veitikanharjulla. Me viisikymppiset "Harjun tytöt " ;) tulemme viettämään  illan muistellen lapsuuden leikkejä ja nuoruuttamme ja kerromme kuulumiset. Viimeksi tapasimme kesäkuussa 2000.



Eilen illalla löysin itseni lukemassa vanhoja kirjeitä. Ihana, kun olen kaikki säilyttänyt. Siellä oli kirjeitä.mm. niin ihanalta  Kuhmon ukilta , jonka syntymästä tulee tänä vuonna 110 vuotta. Luin myös monta kirjettä ystävältäni Anna-Marialta, jonka ystävyys on kantanut tähän päivää saakka .Samoin Arjan kirjeet olivat hauskoja ja jutut naurattivat vielä näin kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin.



Sieltä kirjeiden joukosta löysin myös kaksi aarretta : vanhan muistikirjani vuosilta 1969-1970 ja Rakkaan Taavettini(päiväkirjani nimi) vuodelta 1971.




Muistikirja oli täynnä ystävieni, koulutoverieni , opettajien ja läheisteni kirjoittamia värssyjä. Kaikki kirjoittajat muistin ja tiedän osan olevan jo edesmenneitä, osasta kirjoittajista en ole kuullut mitään vuosikymmeniin, mutta ilokseni huomasin, että siellä oli pari sellaista ystävää, joihin yhteys on säilynyt tähän päivään saakka.



Rakkaan  ystäväni,  päivänkirjan lehdillä taas kerron mm.13-vuotissyntymäpäivästäni ja kesälomamatkasta vanhempieni kanssa Tukholmaan. Kirjan viimeisellä sivulla lukee  näin"Kiitos Taavettini, kun olet jakanut minun kanssa tämän vuoden(vuosi 1971). Olet tullut täyteen ja säilytän sinut muistona vielä monta, monta vuotta. " :) niin  ..ja hienoa , että tämä kirja on säilynyt tähän päivään saakka  kaikki 37-vuotta!

Minä olen aina ollut hyvin sosiaalinen ja vuosien varrella minulla on ollut paljon ystäviä...joihinkin yhteys on kadonnut, mutta silti muistan heitä  ja mietin joskus mitä heille kuuluu. Ja vielä tässä keski-ikäisenäkin olen solminut pari todella minulle merkittävää uutta ystävyyssuhdetta ja toivon ja  uskon, että ne säilyvät elämäni loppuun asti.

Paras ystäväni on kuitenkin kaikista on elämäntoverini, joka sai aamuna minulta  ystävänpäivälahjaksi  tekemäni muhkean pipon ja jellona avaimenperän. ;)




Lanka tummanharmaa Isoveli, puikot nro 6. Kuvan "Väinämöisen lakin kavennukset" opettelin maanantaina kurssilla.

Ja lopuksi: Kiitos kaikille  rakkaille Ystävilleni .Ilman teitä elämäni olisi Tosi kurjaa!
Kiitos myös niille virtuaaliystävilleni, jotka käyvät uskollisesti  lukemassa nämä löpinäni ja joiden sivuilla on aina niin mukava vierailla.
Hyvää ystävänpäivää ihan kaikille.

Toivottaa Seijasisko