Lähdemme huomenna iltapäivällä kahdenviikon matkalle kuvan(mieheni ottama kuva) lomakaupunkiin eli Puerto e La Cruziin Teneriffalle. Olemme olleet aiemminkin siellä ja tykästyimme paikkaan. Tarkoitus on viettää aikaa uima-altaan äärella ja tietenkin kutoen ja lisäksi tutustua luonnonkauniiseen saareen paremmin.

Hotellimme Masaru

Hotellissa on internetnurkkaus ja ajattelin ainakin pari kertaa kirjoitella lomakuulumisia tähän postaukseen.Kuvat voin liittaa sitten kun palaan Suomeen
Terveisin   Seijasisko

Puerto De La Cruz 5.3.2008

Perilla ollaan ja kirjoitan tata hotellimme aulassa hyvin nukutun yon jalkeen. Taivas nayttaa kirkkaalta ja taitaa olla kaunis , aurinkoinen paiva tiedossa. Lentomatka meni mukavasti yhta "salaisuutta" kutoen.
Hotelli on ollut tosi positiivien kokemus. Yksio tosi viihtysia ja altaille pain. Huoneeemme parvekkeelta voi ihailla Teiden huippua.Allasalue nayttaa aivan ihanalta. Me lahdemme tunnin paasta opastetulle kavelylle Puerto De La Cruziin Tjareborgin oppaan kanssa. Iltapaivalla haluan viettaa aikaa tuolla altailla salaisuuksia kutoen.

Puerto De La Cruz 6.3.2008

Eilen kavimme Puerto De La Cruzin opastetun kierroksen matkanoppaan mukana , kierros paattyi Chargon aukiolle eraaseen ravintolaan  Sangrialle. Kavelykierros oli samalla tervetulotilaisuus. Puerto De La Cruz on aivan ihana lomakaupunki, Taalla on oikean Espanjalais kaupungin tuntua  ja verheampaa kuin Teneriffan etela osien lomakaupungeissa. Chargon aukiolta jatkoimme rantaa eteenpain ja tulimme hienolle Jardinnin uimarannalle. Soimme siella maittavan Tapaslounaan .Uimarannan vieressa oli aivan ihana puistoalue, jossa vietimme aikaa.

Mies on innokas kuvaaja ja kamera kavi koko ajan. Sielta otimme taksin takaisin hotelliimme.Taksit ovat halpoja taalla. Matkaa oli n. 3  kilometria ja taksi maksoi vain 3.90.  Koko iltapaivan olimme hotelilla.Uima-altailla lojuin parisen tuntia. Aivan ihana uima-allas-alue. Lamminta oli 25C ja uima-altaan veden lampotila myos 25C!!!Eipa tee mieli merivesialtaille, kun oman hotellin allasalue on nain upea.

Illalla kavimme nakoalapaikalla taalla ylakaupungissa . Koko Puerto De La Cruzin alakaupunki yovaloineen naytti upealta taalta ylhaalta. Sitten illastimme laheisessa ravintolassa.

Tanaan on suunnitteilla kavella tuohon lahelle Kasvitieteelliseen puutarhaan ihastelemaan kukkaloistoa. Iltapaivalla varmaan taas nautitaan altailla olosta.

Aurinkoisin lomaterveisin Seijasisko

Hotelli Masaru 8.3.08 klo 8.30

Loma on jatkunut mukavissa merkeissa .Aurinkoa ja lampoa on riittanyt. Tuo torstainen Kasvitieteellisessa puutarhassa vierailu oli oikein mukava.

Siella oli hieno kasvisto..aivan valtavia puita ym. Oli  kuuma paiva niin mika sen mukavampaa kuin rauhassa kuljeskella  ja valilla istua penkilla varjossa. Sielta    suuntasimme taas nakoalapaikalle ja ihastelimme huikeaa maisemaa , mutta nyt paivanvalossa.Pulukin nautti kauniista paivasta näköalatasanteella.:)

Loysimme  myos mukavan nakoalaravintolan , jossa soimme maittavan lounaan. Illalla hotellihuoneessa sattui minulle sellainen vahinko, etta tipautin silmalasini lattialle ja niista irtosi linssi ja ruuvi meni katki niin etta osa jai muovin  sisaan.  Eilen sitten menimme eraaseen optikkoliikeeseen ja koska myyja sanoi, etta ei ole varma voidaanko laseja korjata ja se vie aikaa , mutta linssit voidaan kylla laittaa uusiin kehyksiin. Aloin sitten katsella kehyksia ja huomasin, etta merkkikehykset ovat halvempia kuin Suomessa. Loysin viela oikein kauniit ja sopivat. Maksoin 143 euroa ja jatin vanhat lasit korjattavaksi ja jos he saavat ne korjatuksi  niin he laittavat niihin  omilla vahvuuksillani olevat aurinkolasit ja ne maksavat 50 euroa. Uudet lasit olivat valmiit tunnissa ja sain viela hyvan silmalasikotelon ja saamiskan kaupan paalle. Lasit ovat Italialaiset  MiuMiu merkkiset. Eilinen iltapaiva/ilta me oltiin kokonaan alakaupungissa . Lounastimme Ravintola Casa Pablossa, jossa oli hyvat ruoat ja  suomenkielinen. ruokalistakin. Istuskelimme puistoissa ja iltaa vietimme Chargon aukiolla elavaa musiikkia kuunnellen  Sangriasta ja Lumumbasta nauttien;)

Hieno , helteinen paiva on tanaankin tulossa. Mies nukkuu viela (kello 7.45) ja mitaan  kummempia suunnitelmia ei ole viela. Katsellaan  mita keksitaan. Nyt lahden huoneeseemme kahvin keittoon.

Hyvaa naistenpaivaa  toivottaa Seijasisko

PS. Kasitoissa  olen edistynyt yhden vauvansukan verran.

edit. 22.3.08 eivät saaneet korjatuksi laseja.Kuitit on tallella ja koitan saada matkavakuutuksesat nuo kehysrahat..minulla on kuitenkin sen verran huono näkö, etten olisi reisussa ilman laseja selvinnyt.

Puerto De la Cruz 10.3.2008

Loma on jatkunut mukavasti. Vahan on ollut pilvisempaa ja pienta sadettakin pari kertaa, mutta ihan mukavan lamminta on kuitenkin ollut. Uima-altailla en ole pariin paivaan ollut muuta kuin uimasssa olen kaynyt kylla joka paiva. Eilen tuli mittariin 50 -vuotta.

Oli oikein kiva paiva. Miehelta sain kaksi   korukelloa.Ovat kyllä todella kauniita.Eikö niitä kelloja yleensä saada yksi.:)) Hauska oivallus tuo vasemmankäden kellon 9 ja 3.Siis syntymöpäiväni on 9.3 kello yhdeksän ja kolmen kohdalla.Kiitos rakkaalle ROistolle.<3
Vanhemmiltani rahaa, jota aion kayttaa ainakin parin pikkuhaaveeeni toteuttamiseen.Kiitokset myös heille.

Haluan myös kiittää lampimästi kiittää kaikkia niitä jotka ovat tavalla ja toisella huomioineet syntymäpäivani. Tässä elämäntilanteessa jokainen pieni ele, jonka tietää olevan vilpitön lämmittää mieltä.<3

Vähän pani herkaksi ja miettimään tuo 50-vuotta...

MUTTA  tää vanheneminen oikeastaan kuitenkaan niin kamalaa oo.Heh.. Ravintola Papyassa 9.3.alkupaloilla.

Oli oikein mukava syntymäpaiva.Otimme aamun ihan rennosti tassa lahistolla kuljeskellen. Illalla menimme vanhaan kaupunkiin ja illastimme aivan huippuihanassa ravintola Papayassa.Alkuruuaksi parmankinkkua ja meloonia ja paaruuaksi Roguefort haranfilepihvin ja pihvi oli aivan jumalaisen hyva ja punaviinikin tosi hyvaa.

Sitten vietimme pari tuntia eraassa vauhdikkaassa ravintolassa, jossa oli paikallinen Elvis. Hän oli siis TOSI hyvä laulamaan.Varmaan Espanjan paras Elvis..Tanssittin ja maisteltiin Sangriaa ja mukavaa oli.Ihan oli kylla ikimuistoinen synttäri.

Viime yona saimme miehen siskon miehensa kanssa tanne viikoksi meidan seuraksi. Tanaan on ollut mukava paiva heidan kanssa kaupungilla ja kohta lahdemme yhdessa illalliselle.

Lomaterveisin Seijasisko

EDIT in Oulu 19.3

ps.Olen päättänyt, että käytän vanhemmltani saadun  rahan Toukokuussa Tallinnan hotelliristeilylle Pemmun alias Liisan kanssa ja sitten olen Hesassa Kaikun luona Agricolankadulla pari päivää  ja käynpa viela ostamassa Finellin retrokahvipannun ja pannumyssyn.  Seijasisko

13.3.2006

Pieni tervehdys taalta aurinkoisesta Puerto De La Cruzista. Eilen oltiin neljastaan Santa Cruzissa  ja El Corte tavaratalosta loysin lankaosaston

ja ostin kolme keraa ihan kivoja akryylilankoja.

Tavallisia puikkoja siella oli , muttei oikein mitaan muuta tarvikkeita.

Loysin myos kivoja ompelulaatikoita (kuvassa yllä), mutta liian isoja ja painavia kotiin kuljetettavaksi. Harmi.

Kavimme myos bussilla Tagananassa idyllisessa alkuperaisessa Teneriffalaisessa kylassa Anagan niemimaalla. Bussi kulki korkealla vuorenrinteilla..aikamoista vuoristorataa...vahan jannittitti, etta , jos vaikka jarrut pettaa :D , mutta uskalsin kuitenkin ihailla  huikeita maisemia.

Nyt on kuuma aurinkoinen  paiva. Ritvan kans on tehty tuliaisostoksia tassa lahella ja nyt lahden keittaan paivakahvit ja sitten koko iltapaivaksi altaille kutimen kanssa.

Terveisin Seijasisko

15.3.

Mukavasti loma jatkuu. Eilen kaytiin huvin vuoksi katsomassa Frederikkia suomalaisessa Ravintolassa. :DTuo tuo Fredetrikin "junttidiskomusa"  ei nyt ole ihan minun makuuni. Mutta komia ja yllattäen vastoin julkisuuskuvaa ei yhtaan leuhkan olonen mies painvastoin  mukavan  oloinen ja hyvassa kunnossa oleva 63-vuotias. Juttelinkin hanen kanssaan muutaman sanan ilmoista.Heh..

Tanaan loysin taalta Puertosta LANKAKAUPAN!!!!(oikestaan mieheni huomasi sen)

Lankakaupan ikkunaa.

Se oli ihan kiva kauppa ja ostin sielta viisi keraa mukavia lankoja!!Kuvasin kauppaa myyjan luvalla.

Igod De Vinos ja 1000-vuotta vanha Traakkipuu.

Tanaan kaytiin bussilla Igod De Vinosin kauniissa kaupungissa , jossa on  yli tuhat vuotta vanha Traakkipuu(oikeasti se nayttaa vain puulta ja on liljakasvi). Olikin hieno "puu" hienossa puistossa. Matkalla oli mukava seurata upeita maisemia. Voi etta, kun taalla on kaunista ja vihreaa(kukat ja puut) ja sinista(meri) ja hauskan nakoisia nakoisia punaisia, oransseja, keltaisia ,sinisia  kanarialaisia kivitaloja. Nyt lahden uimaan ja sitten valmistautumaan iltaa varten. Miehen sisko miehensa kanssa ovat tanaan viimeista paivaa ja mennaan illastamaan lempiruokaravintolaamme taalla eli Papayjaan vanhassa kaupungissa.

Aurinkoisin Terveisin Seijasisko

17.3.2008

Kivasti on mennyt pari viimeistakin paivaa.Eilen  tein mukavan aamukävelyn itsekseni. Tässä lähellä on kirkko josta tuli väkeä ulos. Espanjalaiset ovat ilmeisesti aika uskonollisia ja pääsiäinen on täällä suuri juhla. Kirkon edessä oli perheitä lapsia, nuoria ja vanhoja. He olivat todella iloisia ja kauniisti pukeutuneita. Naisilla oli käsissä palmunlehtiä.

Oli kuuma päivä ja vietin aikaa altailla ja mieskin kavi siella kuvaamassa perinteiset uintikuvat.

Minun ehdoton vaatimus etelänloman hotellille on, että allasalue ja uimallas on kunnollinen. Hotelli Masarussa olikin hyvä aikuisten allas. Matalin kohta oli minua kainaloihin ja suurin osa altaasta oli uppisyvää.Lastenallas oli erikseen.Hotelissamme oli aika vähän lapsiperheitä. Muutenkin hotellissamme oli iäkkäämpää porukkaa. Muutaman mukavan vanhemman suomalaispariskunnan kanssa tuli ohimennen aina jotain juteltua.Saksalaisia oli myös aika paljon hotelissa. Mitään rymyporukkaa ei ollut vaan ihan oikeasti fiksuja vanhempia ihmisiä.Jonkun verran oli myös Espanjalaisia lapsiperheitä luutavasti lomailemassa manner-Espanjasta. Espanjalasiet  lapset ovat todella sulosia, hyvinkäyttäytyviä ja kauniisti puettuja! Hotelimme oli hyvää keskitasoa.Tjare4borgin luokituksen mukaan ***+.  Siisti ja oikein viihtyisä. Hinta/kautta laatusuhde erittäin hyvä.En kaipaa erikoisemmin mihinkään viidentähden luxushioteilleihinkaan, joissa pitää pukeutuakkin koko ajan hienosti,mutta en kyllä viihdy enää kahden tähden luukuissakaan. Nuorenahan minulle oli aivan sama, kun oli jokin katto pään alla. Nyt nauttii kuitenkin siitä, että ympärillä on viihtyisää ja rauhalllista.

Iltapaivalla kavelimme Orkideapuistoon tuohon lahelle.

Aivan ihana puisto ja paitsi kuuluisia kauniista orkideoistaan ja muistakin hienoista kukkasista ja puista niin Agatha Christie on siella istunut kirjoittamassa dekkareita vuonna 1927. Orkideapuistioskin löytyy .n. 600 vuotta vanha Traakkipuu. Keräsin puun juurelta siemeniä ja aoin koitaa kasvattaa niistä huonekasvaija.

Tanaan kavelin aamusta heti keskustaan ja ostin viimeiset tuliaiset ja piti viellä kerran pistäytyä lankakaupassakin. Iltapaivalla on pakattu ja aiomme viela kayda illastamassa ravintolassa jossa paikallinen Elvis laulaa lahes joka ilta.

Aamulla on aikainen lahto ja jos aikataulu pitaa paikkansa laskeudumme Oulun lentokentalle klo. 15.25.

Ihana loma. Ollan useasti kayty Kanariansaarilla, mutta tasta vehreasta Puerto De la Cruziista  on tullut meidan suosikki ja aivan varmasti tanne tullaan uudestaan mahdollisesti jo ensi vuonna.

Lomaterveisin Seijasisko

"Elvis-ravintolassa" maanantai-iltana 17.3  tarjoilijakin riehaantui tanssimaan. :)Tämä onkin viimeisiä kuvia reissustamme. Seitsemän tuntia tämän kuvan jälkeen aamuyöllä klo.4 tuli bussi noutamaan meidät lentokentälle. nyyh ..tahtoo takaisin kesäsaarelle...